8/20/2011

THI CÔNG TẦNG HẦM TOPDOWN VỚI TƯỜNG VÂY CỪ VÁN THÉP VĨNH CỮU


Bước 1: Giả phóng mặt bằng
Hạ các rãnh thi công tường cừ xuống đến một độ sâu khoảng 2 m. Loại bỏ các chướng ngại vật đến công tác thi công, loại bỏ các vật liệu, tạp chất có khả năng gây nguy hại đến tường cừ.
Hạ mặt đất tầng hầm đến cao độ mặt của tấm sàn tầng trệt.
Đặt thảm phân cách.

Bước 2: Thi công hạ cừ
Hạ cừ ngàm vào lớp cát, sử dụng búa rung hạ xuống đến lớp bùn đá phần còn lại dùng búa rơi nếu gặp trở ngại.

Giai đoạn 3: Thi công cọc khoan nhồi
Cắt đầu cọc ván thép.
Thi công cọc khoan nhồi cốt thép đường kính 600 mm ngàm chân các cọc thép
Rung hạ các ống vách cọc khoan nhồi đến cao độ sau đó khoan lấy đất cho ống rỗng đạt cao độ thiết kế.
Hạ cốt thép ngang mức đáy tầng hầm, rung rút dần ống vách ngang với bê tông chân cọc, hạ chân cọc sắt tầng hầm ngay khi đổ bê tông ướt, lấp đầy ống vách bằng vật liệu san lấp rồi tháo ống vách sau khi đủ độ co kết bê tông ngàm chân cọc.


Giai đoạn 4: Đổ bê tông sàn tầng hầm (sàn mặt đất)
Lắp đặt các giếng hạ mực nước ngầm.
Hoàn thiện đáy sàn đổ bê tông lót, lắp đặt ván khuôn, hàn liên kết tường vây cừ và sàn móng với ván khuôn.
Lắp đặt các liên kết sàn và cột.
Gia cố và đúc tấm sàn mặt đất.













8/17/2011

H-beam import prices still firm in SE Asia, demand weak


Offer prices of imperial-size base S275 wide-flange beams for September/October shipments from mills in east Asia including Korea and Thailand are prevailing at $880/tonne cfr Singapore. Bookings took place at around $860/t cfr earlier this month, trading sources tell Steel Business Briefing. Prices are unchanged from last month.
Current demand is very slow due to the rainy season and Ramadan. Hence, mills are unwilling to lower prices because this will not result in higher sales. European-origin beams for October shipment are offeredthis week at $865-870/t cfr Singapore.
“I expect H-beam prices to remain at $850-880/t cfr levels for one month more,” a bullish Thai trader says.
Prices could rebound to $900/t cfr thereafter because demand normally improves in the fourth quarter, he adds.
Trading sources tell SBB that Asian mills are unable to reduce export prices because raw materials and production costs remain firm. These mills are also under pressure to retain the value of their exports because the dollar has weakened against local currencies.
Prices are likely to be fairly stable for the rest of the year, a regional trader says. “I don’t think mills can press for large price hikes because of uncertainties over the global economies," he says. In fact prices may dip towards year-end because of the seasonal slow-down before the Lunar New Year holidays, he adds.

Chinese trading sources say in Vietnam that Chinese-origin 150-350mm boron-added beams are offered at $730-740/t cfr, with some deals concluded at $730/t cfr, up from $720-730/t cfr in July.



Chinese steel prices will continue to be volatile
Chinese domestic steel prices will continue to be volatile for the next few months but are unlikely to see significant price swings, the China Iron & Steel Association (CISA) predicts in its latest monthly market review. The association adds that the current domestic oversupply will offset pressure from high raw material prices and strong demand for construction steel to raise prices.
ISA foresees that demand for long steel products will remain strong for the rest of this year given the boom of affordable housing construction and water conservation projects. The flat steel market will be faced with a more competitive environment compared with the first half this year due to the slowing of the manufacturing sector, especially in areas such as shipbuilding, auto and machinery production.

The inventories of rebar and wire rod in China’s 26 major cities continued to decline in July for the fifthconsecutive month by 3% and 15% respectively month-on-month as a result of strong demand. However,the hot rolled coil and plate inventories in the 26 cities rose in July by 0.5% and 3% m-o-m.
Steel Business Briefing notes that the HRC inventories in Shanghai and Guangdong’s Lecong steelmarket have increased ever since mid-July by 60,000 t and 50,000 t respectively to the current 1.53mt and 770,000 t. Traders say poor end-user demand and new deliveries have caused market stocks to swell.
Both the rebar and HRC spot prices in Shanghai have been in a range of RMB 4,710-4,820/tonne ($737-754/t) with 17% VAT or RMB 4,026-4,120/t non-VAT since early July. Traders believe the high steel production and tight liquidity are the major factors hindering significant price increases.

8/10/2011

Vietnamese construction steel sales up 21% m-o-m in July


Sales volume of construction long products in Vietnam in July reached 359,000 tonnes, an increase of 20.5% from the previous month but down 32.4% year-on-year, according to the Vietnam Steel Association (VSA). Production of longs in June at 308,000 t was down by 11.2% m-o-m and lower by 29.1% y-o-y.

Cumulative sales of longs during the first seven months of this year reached 2.78m t, up 3.2% compared with January-July 2010. Production rose to 2.89m t, an increase of 7.7% over the corresponding period last year.

“Steel sales slowed down in June,” VSA vice-chairman and general-secretary Dinh Huy Tam tells Steel Business Briefing with reference to sales dipping to just under 300,000 t for that month. He tells SBB that steel demand in August will be adversely affected by a slowdown in construction activity. This is due to the rainy season as well as the Hungry Ghost Festival taking place this month.

The tight monetary and fiscal policies being implemented in Vietnam to stem high inflation continues to have a negative impact on steel consumption, says Tam. Inflation during the first seven months of this year reached 14.6% and bank borrowing interest rates are prevailing at more than 20% per annum.

The VSA tracks data from its member steel mills that together contribute around 85% of Vietnam's long steel production.


Korean domestic H-beam prices firm slightly.


Korean spot market prices for H-beams produced by domestic mills have climbed to KRW 970,000r - 990,000/t ($892-910/t) for SS400 grade ‘junior’ beams this week, up by KRW 20,000-30,000/t ($18-27/t) from late July.

The climb reflects efforts by local dealers to pass on their higher input costs to end-users in tandem with rising prices from the two producers Hyundai Steel and Dongkuk Steel Mill.

In late July, Hyundai announced higher sales prices for H-beams and sections starting from 1 August of KRW 30,000-40,000/t depending on product and size, as SBB reported. With an upturn in market sentiment, spot prices for China-origin H-beams of similar size have also seen a small rise over the past two weeks of KRW 10,000-20,000/t to reach KRW 880,000-900,000/t ($809-827/t).

Buying activity among end-users remains thin for the moment, but industry sources believe H-beat prices will remain firm for the rest of this half. They cite several factors including higher input costs for mill from new electricity charges, output constraints during July-August due to summer maintenance, and expected better construction sector demand from autumn, as SBB has reported.

Meanwhile, Korea’s total H-beam output in this year’s first half stood at 1.53mt, up 4% from 1.47mt in H1 2010, according to Korea Iron & Steel Association data. Within the total, exports reached 668,200 t, up 6.1% y-o-y. But the total output for sections including angles and channels in H1 declined by 5.1% y-o-y to 2.08mt.

Source: SBB

8/01/2011

Các loại tiết diện Cọc Ván Thép

Cọc ván thép được sử dụng đầu tiên từ những năm đầu của thế kỷ XX, các tấm Cọc ván thép đã phát triển thành một trong những vật liệu linh hoạt nhất trong kho vật liệu kỹ thuật xây dựng dân dụng. Với kỹ thuật sản xuất thép hiện đại và cải tiến của công nghệ hiện đại, Cọc ván thép được chế tạo với nhiều tính năng mạnh mẽ vượt trội, nhẹ hơn và linh hoạt hơn trong thi công.

Sản xuất cán nóng cọc ván thép
Các cải thiện đã diễn ra không chỉ trong quá trình sản xuất cọc ván thép mà còn trong các kỹ thuật lắp đặt - thi công. Trong bài này chúng tôi sẽ giới thiệu đến các chủng loại khác nhau của cọc ván thép tấm hay là các tiết diện của cọc như thường được gọi. Chúng tôi sẽ đề cập chi tiết về thi công trong một bài đăng sớm nhất.

Ngày nay cọc ván thép phát triển thành các tiết diện hình học khác nhau. Bắt đầu từ tiết diện cọc tấm chữ U là loại cừ ván thép phổ biến nhất, hiện nay còn có tiết diện hình chữ Z, cọc tiết diện phẳng hoặc kiểu Omega. Cọc phẳng hay straight web được sử dụng để hình thành các giếng kín (cofferdams)cỡ lớn.Linh động được sử dụng trong nhiều dự án quy mô lớn trong các công trình kỹ thuật dân dụng.

Bất kể các loại cọc ván thép nào, vẫn chủ yếu là được sản xuất với công nghệ cán nóng và có một số chủng loại được cán nguội. Sự khác biệt là quá trình sản xuất cán nguôi diễn ra ở nhiệt độ phòng, với vật liệu thép chạy qua hệ thống các trục với con lăn định hình, trong khi thép hình cán nóng được hình thành ở nhiệt độ cao. Từ công nghệ tạo hình nguội thép tạo ra các chủng loại cừ thép mỏng hơn rất nhiều so với thép cán nóng.

Cán nguội (cold rolling) cọc ván thép
Như có thể thấy trong bản vẽ kèm theo, kích thước của cọc ván thép được định dạng theo các thông số b, h, e. Trừ những cọc ván dạng tấm phẳng. Các thông số này đại diện cho bản rộng của tiết diện, Chiều cao của tiết diện, và độ dày mỏng bản bụng và bản cánh. Với cọc dạng tấm phẳng, chiều rộng được ký hiệu là L và W. chiều cao hay độ dày được ký hiệu là e. Các loại kích thước rộng bản, dày mỏng khác nhau tạo nên các loại cọc ván thép có khả năng chịu áp lực, tải trọng khác nhau.

Nếu bạn chú ý vào chiều dày tiết diện, ví dụ cọc van tiết diện chữ U, bạn sẽ thấy rằng độ dày bản bụng là dày hơn so với chiều dầy bản cánh. Bản cánh được thiết kế mỏng hơn do sự làm việc của bản cánh là thứ yếu trong kết cấu cọc và giúp cọ nhẹ hơn cũng như dễ dàng trong thi công. Thiết kế đã tính toán trước độ dày tối ưu của bản cánh và bản bụng trước khi các cọc ván được sản xuất theo một quy cách nhất định. Cả hai độ dày ảnh hưởng đến khả năng chịu lực - kháng uốn của các tấm cọc. Một lần nữa, nếu bạn nghiên cứu các loại tiết diện cọc ván thép, khả năng chịu lực được kỹ thuật hóa bằng các con số đại diện cho "Mô men Quán tính - Moment of Inertia " và "Mô đun tiết diện - Section Modulus".


Cọc ván thép tiết diện chữ U

Cọc ván thép tiết diện chữ U, với độ sâu và chiều rộng cũng như độ dày tiết diện. Chiều sâu tiết diện (hay chiều cao của cả tường cừ) sẽ gấp hai lần một cọc đơn khi được cài đặt vào nhau.


Cọc ván thép tiết diện chữ Z
Cọc ván thép tiết diện chữ Z, với độ sâu và chiều rộng cũng như độ dày tiết diện có thể giống hoặc khác nhau. Chiều sâu tiết diện (hay chiều cao của cả tường cừ) không thay đổi so với một cọc đơn khi được cài đặt vào nhau. Sau khi cài đặt hai cây cọc đơn, ta có một cọc tiết diện tổng thể như cọc chữ U.



Cọc ván thép tiết diện phẳng - Straight web
Cọc dạng tấm phẳng có chiều sâu nông, chủ yếu là khả năng kết hợp và chịu lực kéo cao giữa các tiết diện dơn. Về cơ bản một tấm cọc dạng phẳng bằng thép với các tính năng lồng vào nhau ở cả hai bên, tạo nên các tổ hợp chịu lực lớn là tường chắn không trọng lực cho các khu nước sâu hay địa chất rất yếu.


Cọc ván thép tiết diện Ω (Omega)

Với cọc tiết diện Ω, chúng có khả năng kết hợp và khả nặng hạ cọc sát vào tường của các địa hình thi công hiện hữu bị hạn chế. Các cọc Omega có lợi thế trong lượng nhẹ cho các kết cấu vĩnh cữu với chi phí hợp lý.

7/25/2011

Nghi Son Refinery and Petrochemical Project

2011-07-26

Environmental & Social Review Summary
This Environmental and Social Review Summary is prepared and distributed in advance of the IFC Board of Directors’ consideration of the proposed transaction. Its purpose is to enhance the transparency of IFC’s activities, and this document should not be construed as presuming the outcome of the Board of Director’s decision. Board dates are estimates only.
Any documentation which is attached to this Environmental and Social Review Summary has been prepared by the project sponsor and authorization has been given for public release. IFC has reviewed this documentation and considers that it is of adequate quality to be released to the public but does not endorse the content.
Project number: 29640
Country: Vietnam
Sector: Oil Refineries
Department: Reg Manufact, Agri & Services, ASIA
Company name: Nghi Son Refinery and Petrochemical LLC
Environmental category: A
Status: Approved


Date ESRS disclosed March 18, 2011
Date revised ESRS disclosed March 29, 2011
View Summary of Proposed Investment (SPI), click here
Overview: Category & Applicable Standards
Key Issues & Mitigation Community Engagements
Availability of Full Documentation
Overview of IFC's scope of review
IFC’s appraisal reviewed the effectiveness of the Company’s Environmental, Health and Safety (EHS), social and labor management activities and the ability of the organization to ensure compliance with Vietnamese regulatory requirements and IFC’s Performance Standards during construction and operation of the Project. Specific items reviewed included: (a) existing Environmental and Social Impact Assessment (ESIA), related Studies and Reports, and corresponding Environmental and Social Management Plans (ESMPs) as currently approved by the local authorities (b) human resources policies and management of the Company, its contractors and subcontractors, (c) supplemental studies and management plans developed by NSRP (Stakeholder Engagement Plan, Resettlement Policy Framework and Resettlement Due-Diligence Summary Report.)
Project description

Vietnam Oil and Gas Group, Kuwait Petroleum International, Idemitsu Kosan Co., Ltd., and Mitsui Chemicals, Inc have established a joint venture company, Nghi Son Refinery & Petrochemical LLC (“NSRP” or the “Company”), to implement the construction and operation of a refinery and petrochemical complex in the Nghi Son Economic Zone (NSEZ) and associated offshore facilities, in the Thanh Hóa Province in Vietnam. The project is located 200 km south of Hanoi and about 80 km north of Vinh City (Nghe An Province). The total onshore area is about 400 ha. The project includes the construction of the following installations:

Onshore Installations: Main Refinery and Petrochemical Complex, (328ha), Onshore Pipeline route from the plant to the Jetties (30ha), and a Marine harbour (36ha).


Offshore Installations: main breakwater: access channel; turning basin; intake channel (193ha), crude oil pipeline (35ha), and a single point mooring (SPM) (31ha.) The project will also include a 30,000 DWT vessels harbor with four berths (two berths per jetty) for export of white products (i.e., jet fuel, paraxylene, benzene, gasoline) ; one berth for the export of LPG; one berth for transfer of sulphur (dry bulk); one berth for the transfer of polypropylene (containerized); and a berthing facility for service vessels/tugs.


The harbour is sited in front of the Petrochemical Complex. The total harbour onshore area is about 36 ha. The product jetties / service berths for exporting products will be located to the east of the plant adjacent to the beach. The harbour access marine route will generally run in an east-northeast direction passing about 5.5 km away from the offshore islands of the Hon Me Archipelagoes. The Hon Me archipelago, with many small islands, is located 14.5km from the shore.

The offshore SPM is located at about 33.5 km from the harbour site and in a deeper natural water depth of 27m at the east side of Hon Me Island. The Single Point Mooring (SPM) has been located 35 km from the shoreline to avoid dredging a very large approach channel and affect environmental sensitive areas (coral reef).

An approximately 35 km double crude oil pipeline system will be built to bring the crude oil import from the SPM to the refinery. Approx 33.5km will be sub-sea and the remaining 2 km will rest onshore but will also be buried. An onshore portion of the crude pipeline route will go in the same pipeline corridor of the product pipeline system. The product pipeline system, which will send the refined products from the refinery to the products jetties, will run along the along the northern 350m corridor connecting the product tank farm and product jetties. An additional pipeline will carry the return of LPG vapor to the LPG storage tank.

A Sulphur Forming and Storage Unit, which will form solid Sulphur, stockpile, reclaim, transfer, weight and shipload solidified sulphur will be also located in the Jetty area. The product from this unit will be exported through a dedicated sulphur loading berth at the solid products export jetty.

The plant site is surrounded by residential areas of the Hai Yen, Mai Lam and Tinh Hai Communes. Local authorities have almost completed the physical relocation 830 households for the project. Currently, there are still some residents living close to plant boundary toward the eastern and northern part. The company has begun discussions with the Government of Vietnam to move all houses located at the Eastern side of the plant before the project begins operation.

NSRP will enter into an engineering, procurement and construction (EPC) contract with a consortium of major international engineering firms, which will be selected through competitive bidding to implement the Project.

The Project’s nameplate crude oil processing capacity would be 200,000 barrels per day. Refined products (liquefied petroleum gas (LPG), gasoline, kerosene/jet A1 and diesel), accounting for about 80% of NSRP’s total projected sales, will be sold into the domestic market. Petrochemical products (polypropylene, benzene and paraxylene) will be produced for domestic and export markets. The project will also recover sulphur which will be also sold to the export market. The feedstock for the Project would be Kuwait export crude.

As part of the concession agreement the Vietnamese government is responsible for clearing and leveling the site to enable NSRP to initiate construction. Nghi Son Project Management Board (NSPMB) will hand over the project site to NSRP once the resettlement is completed and the technical specifications for the site leveling have been met.

Source: www.ifc.org

7/04/2011

Hanoi Metro, Vietnam


Project in Brief:
Project Type: Metro rail system
Location: Hanoi, Vietnam
Number of Metro Routes: Five
Expected Completion: 2020
Owner: Hanoi Metropolitan Rail Transport Project Board
Other Key Players: SYSTRA
Contractors: Samsung, Daewoo, Ska, Kumho and Kangnam


Hanoi Urban Metro (Hanoi Metro) is a metro rail system that will be developed in Hanoi, Vietnam, by 2020. The project is part of an integrated development programme for urban transport in Hanoi and will provide a safe, efficient and clean urban transportation system. It is the fourth-biggest project in Vietnam to utilise the Japanese Government’s official development assistance capital.

Hanoi is the capital of Vietnam and the country's second-largest city, with a population of about six million. Many trains, including services to Hai Phong and Ho Chi Minh City, depart from Hanoi station. The Union Express travels from Hanoi to Ho Chi Minh City, stopping at cities and towns along the route.

Commuters in Hanoi use motorbikes, buses, taxis and bicycles. The metro project is part of the Vietnam Ministry of Transport's master plan, which aims to reduce the use of private transport and enhance the urban environment.

The metro system will have five routes. The main route - line 3 - will be the first metro line in Hanoi. On completion, the route will provide transport to 200,000 passengers a day. It broke ground in September 2010 and is expected to become operational by the end of 2015.

The entire project is being carried out by Hanoi Metropolitan Rail Transport Project Board (HRB), formerly known as the Hanoi Authority for Tram and Public Transport Development Management (HATD). Technical studies of the system were completed in 2009.

Project


"The 12.5km pilot line will incorporate a 5.5km single track U-viaduct and a 4km twin tunnel."

The feasibility study for a Hanoi metro pilot route / line was completed in October 2005 and design of the pilot line started in 2007. The pilot route will be an east-westbound line and will connect 12 stations in the city bewteen Hanoi station and Nhon depot.

The 12.5km pilot line will incorporate a 5.5km single track U-viaduct and a 4km twin tunnel structure. The system will include 9.6km of elevated and 2.9km of underground sections, and will use 20m metro trains top transport 900 passengers in a single trip. The trains will run at 80km/h, covering the entire route in 20 minutes.

International consulting engineers HRB and SYSTRA signed two contracts to construct the pilot line. Each contract is worth €36m and the total cost of the pilot line is about €500m.

SYSTRA will assist with the commissioning, launch and operation of the service and will supervise the construction and manufacture of rolling stock. It also provided design studies and assessed bids.

The metro's infrastructure will include a viaduct, an underground section, stations, a depot and rolling stock maintenance centre and power supply stations. The construction of line two will begin in 2011 and is expected to be operational in January 2016.

Line routes

Hanoi Metro's routes will include Nam Thang Long to Tran Hung Dao, Nhon to Hanoi station, Cat Linh to Ha Dong and Yen Vien to Ngoc Hoi.

The route connecting Nam Thang Long and Tran Hung Dao will be 11.54km long and serve ten stations. The line will include an 8.55km underground section.
"The metro's infrastructure will include a viaduct, power supply stations and a depot."

The pilot line (line 3) between Nhon depot and Hanoi station will start at Nhon and travel to Cau Giay via National Highway 32, Ho Tung Mau and Xuan Thuy. It will also pass through Kim Ma, Nui Truc and Quoc Tu Giam.

The 13km-route connecting Cat Linh and Ha Dong will travel from Cat Linh to Thai Thinh via Hao Nam and Hoang Cau. From Thai Thinh the line will move towards National Highway 6, connecting Nga Tu So, Nguyen Trai, Tran Phu and Quang Trung.

Financing

The project is being coordinated and financed by several organisations including the World Bank, the Asian Development Bank and the European Investment Bank.

The latter has granted a €173m loan to help fund the construction of line 3.

Part of the project is being financed by Agence Française de Développement (AFD). The money provided by AFD is being used to construct the pilot line's infrastructure.

The project is being co-financed by bilateral overseas development assistance loans. They amount to €280m, of which €200m is tied and €80m is untied.
Source: http://www.railway-technology.com

HCM City asks TTI consortium to trim tramway cost


The HCM City government has just asked TTI consortium to reassess the investment capital of the first tramway project in the city, otherwise construction will not be allowed, said the head of the Management Authority for Urban Railways (MAUR) on Thursday.

“By now, the consortium hasn’t got enough conditions to start construction of the tramway this month as scheduled earlier because its financing plan for the project had not been agreed on by the city government,” Nguyen Do Luong told the Daily.

The consortium, grouping Thanh Danh Construction and Trading Co. Ltd, Malaysia-based Titanium Management Co. and Phu My Bridge BOT Co., had suggested total capital of some VND4.1 trillion for the tramway under the build-operate-transfer investment formula.

Considering this suggested investment capital too high, the city government has asked the consortium to redo the project’s financing plan with an aim to trim the final cost so that the city government could give its final approval, he said.

Luong said although the consortium had already won an investment license for the tramway, the permission could be revoked.

“In the coming time, if the negotiation for trimming the cost between the city and the consortium could not be finalised, the BOT contract for the project would not be signed, and then the investment license will also be cancelled,” he stressed.

Two months ago, MAUR had announced to kick off construction on the tramway in August.

The 12.2-kilometer tramway will start at Ben Thanh Market and go along the East-West Highway and the Ben Nghe-Tau Hu Canal to the Mien Tay Coach Station with six main stations and 17 stopovers. The project is expected to be completed in 2012.

To solve the increasing traffic congestion, the city government is calling investors for building six metro routes, one tramway system and two monorails in the city.

Related to the investment of the two monorails, Luong of MAUR also said that the Hanoi-based Dat Phuong Joint Stock Company was seeking the city government’s approval to develop a monorail under the BOT form.

Following the recent suggestion by Dat Phuong, MAUR is preparing all technical and financial procedures for the monorail project for submission to the city government.

Established in 2002, Dat Phuong Joint Stock Company is active in some areas such as traffic works, hydropower and irrigation, construction of infrastructure and urban areas, travel services, hotels and restaurants, according to the company’s website. – Saigon Times

6/19/2011

Tường cừ thép ứng dụng vĩnh cửu cho tầng hầm


Chúng tôi là chuyên gia hàng đầu trong việc thiết kế và xây dựng tầng hầm sâu với giải pháp tường vây cừ ván thép. Giải pháp sáng tạo tạo này liên quan đặc biệt đến việc sử dụng các cọc bản hợp thành tường chắn vĩnh cửu để xây dựng tường tầng hầm hoàn thiện dưới lòng đất được sử dụng cho các bãi đỗ xe ngầm, trạm bơm, tầng hầm, bể chứa và các ứng dụng khác, nơi các cấu trúc dưới lòng đất của các công trình lân cận được giữ lại toàn vẹn theo yêu cầu.

Với khả năng kết hợp chặt chẽ với kinh nghiệm sản xuất hàng đầu, đội ngũ các kỹ sư tư vấn và các nhà thầu chuyên nghiệp từ giai đoạn tiền khả thi, chúng tôi có thể cung cấp các giải pháp tối ưu để tạo ra các ứng dụng kỹ thuật có giá trị cho bất kỳ công trình xây dựng tầng hầm vĩnh cửu bằng tường vây cừ thép. Thường ứng dụng của cừ thép trong tường vây và tường hoàn thiện tầng hầm vĩnh viễn thay thế cho tường bê tông truyền thống mang lại một khoản tiết kiệm đáng kể trong chi phí xây dựng và mang lại lợi ích chung cho cộng đồng.

Công ty cũng cung cấp các kỹ thuật thi công xây dựng tầng hầm ngay cả tại những địa điểm bị hạn chế và khó khăn trong thi công với các thiết bị chuyên dụng, tối tân nhất mà chúng tôi trang bị.

Thông qua kinh nghiệm thiết kế, chúng tôi có đội ngũ chuyên gia tính toán lựa chọn các loại vật liệu cọc ván thép phù hợp nhất. Ngoài ra, tùy theo từng dự án, chúng tôi cũng tính đến việc tính toán để hỗ trợ thiết kế hệ giằng chống giảm tải trọng đất hoặc các biện pháp thi công chống đỡ, neo giằng phù hợp.

Hiện tại công ty cũng đã phát triển một loạt các loại vật liệu chống thấm để đảm bảo tường được kín nước 100% trong xây dựng tầng hầm và dễ dàng thực hiện, trong đó bao gồm cả các quy trình hàn kín chỗ các bản nối làm cho tường cừ được kín nước hoàn toàn. Tất cả những chi tiết xây dựng đảm bảo kín nước đáp ứng các yêu cầu chống thấm của tiêu chuẩn BS8102: 1990 "Quy tắc thực hành cho các cấu trúc bảo vệ chống thấm nước từ mặt đất.

Là một nhà cung cấp & thi công tiên phong trên thị trường, chúng tôi đã có một danh sách các dự án rộng khắp về quy mô và đa dạng về các ứng dụng, sau đây là một vài dự án mà chúng tôi đã thi công:












6/12/2011

Sổ Tay Toàn Diện Nhất Về Thiết Kế Và Thi Công Cừ Thép

Cuốn cẩm nang về thiết kế và thi công cũng như các vấn đề liên quan khác về cọc ván thép của hãng sản xuất thép và cung cấp cọc ván thép lớn nhất thế giới hiện nay, có mặt trên hơn 60 Quốc gia trên thế giới - Tập đoàn ArcelorMittal. Ấn bản chỉnh sửa bổ sung lần thứ 8 năm 2008.

Các thông tin trong cuốn Sổ tay này nhằm giúp các kỹ sư thiết kế với công việc tính toán kiểm tra hàng ngày và các công tác thi công liên quan đến tường chắn đất cừ ván thép. Đây là một cuốn sách tham khảo cho các kỹ sư với yêu cầu đã có ít nhiều kinh nghiệm trong thiết kế thi công cọc ván thép.

Ấn bản lần thứ tám của Sổ tay bao gồm đáng kể các thông tin được cập nhật, đặc biệt trong các lĩnh vực như phụ gia chống thấm, chống ồn và rung động cũng như thi công.

Cuốn sổ tay này phản ánh sự năng động, thay đổi không ngừng của lĩnh vực kết cấu nền móng, và là bằng chứng về cam kết của Hãng ArcelorMittal là luôn hỗ trợ khách hàng kịp thời và linh động.
Ấn bản năm 2008 còn cập nhật tất cả các tiết diện mới sáng chế từ đầu Quý 2 năm 2008.

Nội dung cuốn Sổ tay Piling Handbook - Về các vấn đề về thiết kế, tính toán và thi công cọc ván thép các bạn có thể tải về cuốn cẩm nang liên quan các vấn đề về cừ thép - Piling handbook bản tiếng Anh file PDF 3.94MB dày khoảng 500 trang với 13 chương:

Xin copy link: http://www.arcelormittal.com/sheetpiling/uploads/files/ArcelorMittal%20Piling%20Handbook_rev08.pdf



Tóm tắt nội dung như sau:

Chương 1: Thông tin tổng hợp về cọc ván thép
Chương 2: Chống thấm và phụ gia trong thi công
Chương 3: Tính toán chống ăn mòn và tuổi thọ cừ
Chương 4: Áp lực đất & nước trong thi công cừ thép
Chương 5: Tính toán thiết kế kết cấu cọc ván thép
Chương 6: Các loại tường chắn bằng cọc ván thép
Chương 7: Các loại giếng kín / đê quay
Chương 8: Các biểu đồ tường cừ thép
Chương 9: Thi công đê quay / tường chắn trong lực (circular cell)
Chương 10: Các loại cừ và phụ kiện chịu lực
Chương 11: Các vấn đề về thi công
Chương 12: Giảm chấn và chống ồn trong thi công
Chương 13: Các thông tin hữu dụng khác